Krung Thep

Sawadee Khrap

Hier mijn eerste bericht uit Bangkok, Krung Thep zoals de Thai Bangkok noemen, city of angels. Mijn reis is voorspoedig verlopen. Het is wel even wennen alleen op pad, maar eigenlijk is gezelschap zo gevonden als je er behoefte aan heb. Op dusseldorf airporthebik een hollandse jongen ontmoet die ook alleen op reis was naar Thailand, heel toevallig hadden we ook nog eens stoelen naast elkaar in het vliegtuig, heel bizar. Lekker met hem kunnen kletsen over de economische crisis, want hij is nu laatstejaars economie student en bezig met de laatste loodjes van zijn scriptie.

Aangekomen in Bangkok eerst lekker gegeten en gedronken waar ik al die tijd op gewacht heb. Gelijk op het vliegveld een Singha en Pad Thai besteld, heerlijk smullen dus. Daarna met de bus naar Khao San road om daar een rustig hotel te zoeken, want een ding is zeker en dat is dat ik behoorlijk moe was. Verder mijn eerste dag rustig doorgebracht, lekker slapen en savonds even gewandeld over een markt en lekker gegeten.

Een ding is zeker en dat is dat ik altijd behoorlijk last heb van een jetlag. Vroeger dacht ik eigenlijk dat jetlag onzin was, maar nu ik zelf last heb van het tijdverschil weet ik waar de mensen al die tijd over geklaagd hebben. Constant het gevoel dat je moe bent, maar zodra je op bed ligt valt er gewoon totaal niet te slapen. Ach ja even doorzetten de eerste paar dagen.

Zaterdag vroegwakker gewordenom de hele dag de belangrijkste tempels van Bangkok te bezoeken. Wel erg wennen hoor die tropische hitte, nadat je de vrieskou in Nederland gewend was. Rustig aan in de schaduw lopen en veel water drinken is het recept om hier de hele dag te kunnen lopen. Uiteindelijk heb ik drie van de vier tempels bezocht die ik wilde zien. Als eerste heb ik Wak Saket bezocht, vervolgens ben ik doorgegaan naar Wat Pha Kraew. Dit is Thailands mooiste en drukbezochtste tempel. Daarna ben ik naar de zelfde markt gegaan als waar ik vorig jaar met Mikolaj en Dick Paul een boottochtje over de Khlongs heb geboekt. En ja hoor hetzelfde vrouwtje die ons de vorige keer een reis heeft aangesmeerdsprak me dit keer weer aan, wel grappig. Dit keer heb ik geen tocht bij haar geboekt, maar de ferry naar de overkant genomen om naar Wat Arun te gaan.

Na al dat gewandel verdienen de voetjes wel een lekkere voetmassage. Overal langs Khao San Road zijn vele massage salons te vinden. Heerlijk na een dag vol gewandel om zo'n heerlijke voetmassaage te krijgen.

Vandaag zondag ga ik het lekker rustig aan doen. Vanavond ga ik eten in het hoogste gebouw van Bangkok. De Baiyoke sky hotel. Daarna ga ik door naar China town, want er wordt hier uitbundig chinees nieuwjaar gevierd. Morgen ga ik weg uit Bangkok, zoals het weer er nu uitziet ga ik naar een strand (Koh Chang), mocht het snel veranderen dan ga ik richting het noorden..

Groetjes allemaal uit Bangkok

Chok dee

Reacties

Reacties

Mikolaj

Klinkt ontspannen allemaal, wat ik nu niet zou doen voor zo'n lekkere Thaise massage..

Vergeet je niet in te smeren he, om het uur en niet met die stinkzooi die DP bij zich vorig jaar ;)

DP

P20 is de bom :D

Ik moest van Mik's ouders je nog succes wensen en veel plezier Leon!

Wat Pha Kraew is mooi he :)

Mikolaj

P20....als je ermee zwemt is er volgens mij een hele olievlek om je heen en gaan alle vissen dood :)

Linda

Hoi Leon, gelukkig weet je het soms zeker he ;-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!