This is Bangkok

Het leven gaat me hier niet slecht af. Op het moment van schrijven lig ik onder de schaduw van een prachtig boom, vijf meter verwijderd van een azuurblauwe zee, met op de achtergrond ontspannende muziek van Milow uit mijn Ipod.

Het leven in Thailand staat in het teken van ontspanning. Overal om je een voel je een relaxte sfeer, alles wat de Thai doen in hun leven doen zij met Sanuk (plezier), want waarom heeft het leven zin als je geen sanuk zou hebben in hetgeen je doet hier op aarde!

Momenteel bevind ik me op Koh Chang. Het een na grootste eiland van Thailand dichtbij de grens met Cambodja. Koh Chang is een eiland wat net pas is ontdekt door het massatoerisme, waardoor er vele resorts zijn en gebouwd worden, maar gelukkig is alleen de kust bezoedeld door het toerisme. In het midden van het eiland vindt je nog authentieke jungle met mooie watervallen. Later deze week ga ik dat vast onderzoeken, maar eerst even ontspannen op strand na de chaos van Bangkok.

Want Bangkok is zeker chaotisch, maar zodra je je weg weet te vinden in deze metropool wordt deze chaos aangenaam. Ik herrinner me nog de eerste dag dat ik met Dick aankwam in Bangkok. Eigenlijk vond ik het maar niets al die drukte en chaos, maar op een gegeven moment ga je eraan wennen en van houden.

De mensen leven hier letterlijk op straat. Overal staan straatstalletjes waar mensen gezellig eten en genieten van het leven ook al hebben ze in onze ogen niet veel. Oude mannetjes die glazig uit hun ogen kijken op de hoek van de straat en denken hoe het leven aan hen voorbij vliegt. Mooie thaise dames die paraderen door de straten op zoek naar een rijke farang (buitenlander). De liefste kleine kinderen die je met de meest onschuldige ogen aankijken en proberen hun spulletjes aan je te verkopen. Monnikken die vol eerbied en devotie door de straten lopen op weg naar hun Wat om te kunnen bidden. Een verdwaalde olifant die met zijn baas door de straten van de stad wandelt om het geld van verbaasde toeristen te ontfutselen. Tuk Tuk chauffeurs die je aanspreken met een blik in hun ogen of ze al dagen lang werken op de rush van Yaba. Motors en taxis die met hoge snelheid van alle kanten aan je voorbij vliegen. Dit is het straatbeeld van Bangkok 'This is Bangkok'. Een metropool met 13 miljoen inwoners die je iedere dag weer weet te verbazen en je de adem te ontnemen.

Mijn laatste dag in Bangkok heb ik gewandeld over de chatuchak markt. De grootste markt op deze aardkloot. Overal om je heen zie je de meest gekke spullen te koop. Iedere keer verbaas je jezelf weer wat ze nu weer in een kooi gestopt hebben. Na Chatuchak ben ik gaan eten op de bovenste verdieping van het hoogste gebouw van Thailand. Vanaf een hoogte van meer dan 300 meter kun je pas echt zien hoe immens Bangkok is. Bovendien was het eten er erg lekker. Na lekker gegeten te hebben is het tijd om langs te gaan op een groot feest. Het is deze week namelijk Chinees nieuwjaar. Die lui hebben zich ook over de hele wereld wel hun eigen plekje weten te veroveren. Ga voor jezelf eens na, in elke grote stad op aarde is een chinatown. Zo ook in Bangkok, alleen vind ik deze Chinatown niet aangenaam vergeleken met andere steden, want midden door Chinatown loopt een drukke autoweg waar de auto's door heen racen. Wel erg leuk om Chinatown te zien met nieuwjaar, want chinezen houden wel van uitbundig feest vieren. Overal om je heen zie je prachtig versierde draken op straat, kleine kinderen die muziek maken op hun instrumenten. Kortom veel gezelligheid!

Mijn volgende dag was er een vol met reizen. Taxi naar busstation, busreis van 5 uur naar Trat, daar weer een Songthaew (pick-up truck) naar de ferry. Een ontspannende overtocht naar Koh Chang en daar weer een Songthaew naar het uitgekozen strand. Lekker touren dus. Genoeg reden om nu heerlijk een dag te genieten op strand. Boekje lezen, verhaal schrijven en muziek luisteren.

Tot horens allemaal :)

Kus voor Mariska

Reacties

Reacties

4e wiel aan de tank

man, wat een hoop loos gel*l, lijkt wel poezie album of zo.
bang kok is idd wel goed te doen, goed zuipen en lekker eten!

succes daar!
laters

Mikolaj

Ik wed 50 pond dat het 4de wiel Sip heet :)

Hier is het allemaal regen schaap, heb een fiets gekocht zodat ik de heuvels rond Brighton kan verkennen maar dan moet het wel ophouden met regenen!

Chill ze.

Mariska

kus voor jou schatje

Jaap

Hey broertje....weer een jaartje erbij want of je nou weg bent of niet de teller gaat door hahaha...Ik zit hier momenteel zwaar verkouden op me hotelkamer vanwege de beurs. Maar in ieder geval hartelijk gefeliciteerd en veel plezier!!!

Mazzellll

Jaap.

Mikolaj

GEFELICITEERD!!!!

Nu echt :)

Gerten

Gefeliciteerd Leon!
Ik ben nu je verhalen wel braaf aan het lezen hoor.
Heb er dan ook iets meer tijd voor. Rapportcijfers zijn weer ingeleverd, dus kan nu genieten van het weekend. Komende week natuurlijk weer veel vergaderen.
Je verhalen doen mij elke keer weer denken aan mijn eigen reisverslagen. Benijd je wel hoor. Geniet ervan!
Groetjes!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!