Going South

Het is alweer een aardig tijdje geleden dat jullie iets van me gehoord hebben. Heb het ook veel te druk gehad om veel tijd in een internetcafe door te brengen en dat is een goed iets! Vandaag ben ik aangekomen met het vliegtuig op Maleisisch Borneo na een korte vlucht vanuit Kuala Lumpur. De komende dagen hoop ik Mount Kinabalu (4100 mtr) te beklimmen en misschien Oerang Oetans in het wild bekijken. De laatste 10 dagen heb ik veel gemaakt, hoop mensen ontmoet en vooral veel gereisd. Van Chiang Rai met de bus naar Bangkok, daar een vliegtuig naar een Kuala Lumpur om vervolgens het vliegtuig te pakken naar de plek waar ik momenteel verblijf.

Vorige week dinsdag ben ik wat te laat vertrokken naar het het busstation van Chiang Mai, maar terplekke wel 2 supergezellige canadezen ontmoet die ook te laat waren voor hun bus naar Laos. Zij hadden een groter probleem, want de laatste bus naar Laos was al vertrokken, waardoor zij ook naar Chiang Rai moeten. Jammergenoeg hadden zij een bus eerder dan ik, maar als zij hun aansluiting naar Laos weer zouden missen zouden we een biertje pakken in Chiang Rai. Ja hoor aangekomen in Chiang Rai stonden ze me lachend op te wachten met biertjes in hun hand, wat een aankomst. Aangeschoten en wel heb ik ‘s middags een bijzondere tempel bekeken, want deze Wat was volledig wit en is pas 10 jaar oud! Wat Rong Kun is echt schitterend, zie de foto's. ‘s Avonds op ontdekkingstocht door Chiang Rai, wat ben ik blij dat ik Chiang Mai verlaten heb voor Chiang Rai. Eindelijk een plek gevonden die niet overheerst wordt door pubs en gogo bars. Hier voel je je eigenlijk pas echt in een ander land, het voelt goed om op een plek te zijn die nog authentiek aanvoelt.

Aangezien de tours in Chiang Rai echt belachelijk duur zijn, had ik de volgende dag besloten om een tuk tuk af te huren die mij overal naar toe zou brengen, dit bespaart me de helft van mij geld en nog veel belangrijker je bent je eigen baas, want je kunt overal zo veel tijd besteden als je zelf wil. Eerst een bezoek gebracht aan een plek waar 5 verschillende bergstammen bij elkaar zijn gezet voor toeristen. Hier heb ik niet echt het gevoel gehad dat ik bij een bergstam op bezoek was, maar meer dat het geldklopperij was, ach ja heb wel wat leuke foto's kunnen schieten, onder andere met een Long Neck Karen!! Mijn volgende bestemming was een natuurpark met een mooie waterval. De tuk tuk rit naar dit natuurpark was al fantastisch vanwege al de mooie rijstvelden waar de tuk tuk langsreed, maar het park was helemaal geweldig. Bijna geen toerist te vinden, op een handjevol zweden na.

De volgende dag een bus gepakt naar de Golden Triangle, dat is de plek waar de grenzen van Laos, Myanmar en Thailand samenkomen. Hier werd nog niet lang geleden veel opium gesmokkeld, aangezien opium bijna het enige is wat op de schuine hellingen van de bergen hier groeit. Naast het zien van the golden Triangle valt er eigenlijk weinig te beleven hier en heb daarom heerlijk genoten van een Thaise massage met uitzicht op de machtige rivier de Mekong. Ditmaal is niet gekozen voor een relaxing oil massage, maar voor de traditionele thaise massage. De iets wat forse sterke dame heeft alles goed los bij me gemaakt en ondertussen werd er veel gelachen door de dames die aan het masseren waren om mij heen, begreep er niet al te veel van. Wat ik kon oppikken is dat ze me neus echt geweldig vonden en dat ik erg stijfjes was. ‘s Middags de bus terug gepakt naar Chiang Rai, want ik had een ticket geboekt voor de VIP bus terug naar Bangkok. VIP was hij zeker, want de stoelen konden bijna zo ver naar achter dat het net een bed was en bovendien was het ook nog eens een massagestoel!

In Bangkok ‘s middags een filmpje gepakt en ‘s avonds een riviertocht gemaakt over de Chaya Phrao river. Vanaf de boot heb je ‘savonds goed zicht op hoe mooi de tempels zijn verlicht. De volgende dag het vliegtuig gepakt naar Kuala Lumpur waar ik in hetzelfde guesthouse ga verblijven als waar ik vorig jaar ben verbleven. Bij aankomst had hij goed nieuws voor me, want hij had nog 1 plek en dat was bij 3 poolse dames haha mikolaj zou wel jaloers zijn nu.

Mijn reden om naar KL te gaan was eigenlijk alleen het bezoeken van het Thaipusam festival wat gevierd wordt door 1,2 miljoen hindus bij de Batu Caves. Hier echt de meest indrukwekkende dingen gezien, iedere hindu leek wel een soort van bezeten, ik denk dat mijn foto's wel genoeg zeggen.

De volgende dag stond nog iets belangrijks op het programma, eigenlijk begon het vorig jaar als een grapje met met mik en dp en dat was het bezoeken van Lake Titiwangsa. Vorig jaar waren we daar niet aan toe gekomen, daarom ben ik er deze keer wel langs gegaan! De rest van de dag heb ik met een canadees door de stad gewandeld en mooie foto's genomen van de Petronas towers. Kuala Lumpur is echt een ontzettenderelaxte stad die nooit gaat vervelen, ga er zeker nog eens terugkomen!

Groetjes aan iedereen

En dikke kus voor Maris.

Reacties

Reacties

Mikolaj

Extra Joss. Neem een blikje mee ofzo.

Heerlijk avontuur Leon. Plaats ff een fotootje van Lake Titiwangsa :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!